Het avontuur is begonnen

10 januari 2016 - Sydney, Australië

We zijn een week op weg en het voelt nu alsof we veel langer weg zijn. De eerste bestemming was Dubai, waar wij heel fijn bij Alexandra en Rein mochten bivakkeren met de fam. een heerlijk dagje gehad, wat voornamelijk in het teken stond van bijkletsen en niet zoveel hoeven te doen. 's avonds gezellig gegeten met Fleur erbij. Dirk is maatjes geworden met Paul. Kortom het was een top, eerste stop!

Op 4 jan vlogen we via Bangkok naar Sydney, een vlucht van 16 uur, waarbij Dirk een filmmarathon van 16 uur gehouden heeft! Volledig gebroken kwamen we om 09.00 aan in Sydney waar wij de zon hadden verwacht, maar het regende. En hoe.. 2 volle dagen aan 1 stuk door. Tsja daar werden we best wel een beetje chargerijnig van. Dirk en Juul niet in beste doen. Juul huilde zelfs ' ik wil naar huis'  Dirk wilde alleen maar slapen, niet heel gek. En wij moesten er het beste van maken, we hebben veel binnen activiteiten ondernomen. O.a aquarium (doe je zeker niet voor je eigen plezier) wild life zoo samen met Niels en Jessica. Naar het Australian museum en daar ging de zon weer schijnen. Yes, korte broek aan en naar Manly beach. Ik snap wel, waarom mensen Manly leuk vinden. Heerlijk strandje en leuke restaurantjes erbij. We hebben bij een heerlijke Thai op het terras gegeten met fijne life muziek erbij. Goede wijn, fijn tafel gezelschap en daar kwam het geluk van wat wij aan het doen zijn opborrelen.

De volgende dag zijn we naar Taronga Zoo geweest. Super mooi aangelegd park met uitkijk op de Opera house en de Harbour bridge. In de middag naar Bondi beach. Dirk en Juul willen eigenlijk alleen maar naar het strand. Ze zijn duidelijk te vaak in Artis geweest en kijken niet meer op van de verschillende dieren.

Vandaag zijn we zeer hartelijk ontvangen bij Niels en Jessica in Stanwell park.     Vanaf Central station een uurtje rijden met de trein door National park kom je aan op een prachtige plek. Tussen de hoge bomen, waar alle soorten vogels je om de oren vliegen. Niels kent ze allemaal bij naam. We hebben er heerlijk geluncht, sausages op de BBQ. Dirk en Juul met Nienke en Olie gespeeld. Een duik in de zee, wat slechts 5 min van het huis lopen is. Een speeltuin en park ernaast. Zeer fijne plek om een dagje door te brengen. Ons laatste dagje Sydney, morgen vliegen we naar Cairns. We ruilen onze lodge in Kiribilli in voor onze camper. Kirribilli is overigens een aanrader als je naar Sydney gaat, super leuk deel met veel leuke baretjes en eettentjes, 3 min lopen van de ferry. Wat een topsysteem is dat. De zeetong waar Sydney omheen gebouwd is, wordt verbonden door de verschillende ferries.

Heerlijk met het zonnetje op je hoofd ( of een plens regen) een take away koffie en gaan maar. Vakantie!

1. Nicole & Matthijs:
    10 januari 2016
    Ha reizigers,

Lekker bezig zo te horen! En heerlijk herkenbaar om te lezen :-) Onwijs veel plezier daar en see you in Melbourne!! Ise heeft nu al zin om straks met Dirk en Juul te spelen..

Liefs, de Winkies
  2. Nelleke: