't avontuur van aap en konijn

2 maart 2016 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

Met onze tassen weer ingepakt verlieten wij Australie en stapten het vliegtuig in op weg naar ons nieuwe avontuur in Nieuw Zeeland. Op onze reis waren de nodige dingen al ergens blijven slingeren, zwemshorts van Erik, wat shirts, een bh, waarvan ik een verdenking heb dat deze van de waslijn is gestolen! Het konijn van Dirk en het konijn van Juul. Tot dusver was dat even slikken en bedenken, 'het zijn maar spullen, gelukkig dat we niet 1 van de kinderen kwijt zijn geraakt'. Tot het moment dat we het vliegtuig instapte, Juul heeft bedacht haar rugtasje met aap en speen erin ergens neer te leggen en wij hier vlak voor het opstijgen achter kwamen dat de tas met aap en speen (belangrijk) niet meer bij ons was. De bemanning gaf aan het te hebben omgeroepen en heeft de tas uit het vliegtuig laten zetten. PANIEK!! aap, is Juul haar alles, bij verdriet vraagt zij eerst naar haar apie, dan pas naar mij. En hoe moest het zonder haar speen. Er was verdriet, groot verdriet, maar nu is het verhaal dat aap met konijn en alle andere verloren voorwerpen op avontuur is. speen daar hebben we het niet eens over. Wat een geluk bij een ongeluk, eindelijk van die irritante aap af, die stomme speen en ze is ook nog zindelijk. Ons geluk kan niet op!

Aangekomen in Auckland hebben we meteen de ferry naar het tropische Waihike Island gepakt. Bleek even niet zo tropisch te zijn, er woei een cycloon over het gebied met regen en harde wind. We hebben nog wel een fijne herinnering aan dit eiland, we hebben een autootje gehuurd en zijn het eiland over gaan cruisen langs vineyards, waaronder Cable bay, waar wij super lekker hebben zitten brunchen met heerlijke wijn en een prachtig uitzicht. Vanuit Waihiki zijn we een dagje in Auckland geweest om te shoppen, voornamelijk voor wat warmere outdoor kleding voor op het Zuidereiland. Auckland is huge en het verkeer is vreselijk, het is erger dan Amsterdam, je staat er altijd vast.

Een nieuwe camper opgehaald, welke een stuk comfortabeler en logischer ingedeeld is dat de vorige. We zijn inmiddels zelf ook wat comfortabeler met een camper en het voelt echt als ons huisje. We zijn eerst naar het plaatsje Paihia gereden bij de Bay of Islands, er is niet zoveel, behalve toeristen. We stonden wel op een mooie plek aan het water en hebben er een leuk stel uit Amsterdam ontmoet met 2 kinderen, waar wij een gezellige middag en avond mee hebben gehad. We hebben een boottrip gedaan om dolfijnen te spotten. In het begin voelde we ons net als sardientjes in een blik. Wat een mega toeristen attractie, we waren bijna van de boot gestapt, maar de Mulders zijn de Mulders niet als we niet de beste plek op het dek zouden hebben veroverd, zoveel dolfijnen gezien, heel mooi springend uit het water naast onze boot. Dirk en Juul waren helemaal uitgelaten en wij erbij!

Daarna zijn we naar Coromandel gereden, naar het plaatsje Hahei, heerlijke plek, super laid back. Er hangt een hele fijne vibe in het plaatsje. We stonden op een leuke camping met uitzicht over een strakblauwe zee. In de avond ons wederom zitten verbazen over de hoeveelheid aan sterren. We hebben daar een hele mooie wandeling gemaakt naar de Cathedral cove. We hebben voor Dirk nieuwe nikies gekocht, hij noemt ze zijn racers en sindsdien loopt hij alles zelf, ook deze wandeling van 3 uur, bergje op en af. Super knap! In de middag heerlijk op het strand, Erik is gaan vissen, even in z'n nothing box :-) Het strand was een soort klein paradijsje. vanuit Hahei via hot water beach naar Rotarua gereden. Helaas was het hoog water bij hot water beach en konden we niet het hete water opgraven, wel heel veel surfers gezien, ook leuk om naar te kijken.

Bij het binnenrijden van Rotarua komt de rotte eieren lucht langzaam je neus binnen prikkelen. Deze stad begeeft zich in een uitgestrekt geothermisch gebied, er is veel vulkanische activiteit, er zijn geisers, heetwaterbronnen en zwavelputten. We hebben daar 2 dagen met Nicole, Matthijs en Ise en Luuk aan de Bleu Lake gestaan. Die z'n naam eer aan doet, prachtige plek, ik had er zo een week kunnen staan. Vanuit de Bleu Lake uitstapjes gemaakt naar de vulkanische gebieden. Erik trok de eieren lucht totaal  niet en is net op tijd weggerend voordat hij moest overgeven. Het waren 2 hele relaxte dagen, mede omdat de kinderen super leuk met elkaar speelden, de speeltuin was net uit ons zicht, maar wel dichtbij genoeg om te horen als er iets niet goed ging. Daardoor hadden we echt even 'vrij'  We hebben hardgelopen langs het meer, gezwommen, boekjes gelezen, gewoon even niets gedaan. Fijn!

Via Taupo, waar we graag de Tongariro crossing hadden gedaan, mits deze niet 19,2 km was en dat met Dirk en Juul echt niet te doen is. We hebben langs het meer gelopen, ergens heerlijk zitten ontbijten en zijn de Huka Falls gaan bezoeken. We hebben over 300 km 6 uur gedaan, omdat we op hele mooie plekken zijn gestopt om te wandelen of te genieten van de lookouitpoints. Prachtige wandeling gemaakt door de waitmangu vallei, dit is een vukkanische vallei en rainbow mountain resever. Magische beelden.

Aangekomen in Napier, zat de fam Wink al klaar met koud bier! weer 2 dagen naast elkaar op de camping gestaan. Dirk is inmiddels verliefd op Ise en vraagt nog steeds waar ze nou is. Een zeer gezellige laatste avond met elkaar gehad tot laat interessante gesprekken gevoerd, het glaasje iedere keer nog wat bijgeschonken en de volgende dag met een kleine kater afscheid van elkaar genomen. Zij blijven nog even op het Noordereiland en wij zitten inmiddels op het Zuidereiland waar wij gisteren met de boot (camper er ook op)naartoe zijn gegaan. Een super mooie overtocht door de Marlborough Sounds. We kijken enorm uit naar het Zuidereiland, het Noordereiland was al prachtig, maar het Zuidereiland, schijnt nog veel mooier te zijn. Op naar nieuwe avonturen zonder aap en konijn, die maken hun eigen avonturen!

Foto's komen nog, want hier hele slechte wifi, laden van foto's duurt uuuren

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade