Nog 1 maand voor vertrek

2 december 2015 - Amsterdam, Nederland

Van iets abstracts naar iets concreets, zo voelt het de afgelopen weken. Ik heb mezelf zo vaak horen zeggen, 'ja cool he, ik heb ook echt zo'n zin' Maar nu voel ik die 'zin' tot in mijn tenen. Ik wil dat we nu gaan! Bijna 2 jaar geleden hebben we in Thailand, daar waar dromen tot concrete plannen worden omgezet, het plan gemaakt om 3 maanden op reis te gaan met z'n vieren. Eerst dachten we naar Canada af te reizen, maar het is Australië en Nieuw Zeeland geworden. Dit omdat we deze landen beide hoog op de lijst hebben staan. En nu gaan we gewoon bijna. Beide hebben we het op werk goed geregeld, we gaan met sabbatical en kunnen gewoon weer terugkomen.

Waar we alles al vrij vroeg hadden geregeld, van tickets tot camper en op sommige plekken een accommodatie boeken, komen we er nu achter dat we toch nog best wat moeten doen. We gaan de Oostkust van Australië afreizen en naar Noordereiland en Zuidereiland Nieuw Zeeland, we moeten nu keuzes maken wat we iig willen zien, wat wel of niet handig/leuk is met kinderen. Daar hebben we ons een beetje op verkeken, we dachten de tickets zijn er de camper staat klaar, rijden maar en we zien wel, maar daar is het echt te groot voor.
Voor Dirk, moesten we nog wat dingen regelen voor school en BSO als we terugkomen, hij wordt in Maart, dan zijn we in Nieuw Zeeland, 4 jaar. Dus als we terugkomen start hij meteen op school, ook een gek idee dat dit zijn laatste maand op de crèche is.
De voorpret is ook bij de kinderen toegeslagen, Dirk heeft het met regelmaat over de kiwi's in Nieuw Zeeland en dat de zon daar altijd schijnt, over ons huis op wielen en dat we wel op een heeeele lange vakantie gaan, maar eerst moeten we nog heel veel nachtjes slapen voordat we gaan. Nou dat valt dus vanaf vandaag wel mee. Ik ga nu het eerste nachtje slapen van de laatste maand voor vertrek...