don't cry that it's over, smile that it happened

6 april 2016 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

We staan nu aan de vooravond van het einde van ons avontuur, ons reisavontuur dan, want ons avontuur gaat gewoon door.

Wat hebben wij een WAANZINNIGE reis gemaakt. De laatste 2 weken in Nieuw Zeeland waren heerlijk. We hebben een paar dagen met Yealla, Offir, Sarai en Jair doorgebracht, bijzondere mensen waar we meteen een klik mee hadden en we hebben als goede vrienden 4 dagen achter elkaar aan gereisd. Kampvuurtjes gemaakt, smorres gegeten, heerlijke avond maaltijden gemaakt, mooie verhalen aangehoord. De Milford sounds met elkaar bezocht, wat echt prachtig is, Epic is het juiste woord ervoor. We voelden ons mini mensen tussen de mega fjorden en reusachtige watervallen. We hadden zo'n geluk met het weer, het regent daar 200 dagen per jaar en op de dag dat wij aankwamen brak de zon door de wolken en stopte het met regenen. De watervallen waren daardoor gigantisch, maar we konden wel lekker droog buiten op de boot staan om van deze prachtige omgeving te genieten. Daarna naar het plaatste Oamaru gegaan, wat een super leuk stadje is, oud gecombineerd met industrieel, ik heb mij kunnen verlekkeren bij de mooie interieurwinkels welke ze daar hadden en ga met goede inspiratie naar huis voor ons nieuwe huis. Na 4 dagen scheidden onze wegen, maar we will meet again in Amsterdam! Wij zijn doorgereden naar Akaroa, leuk plaatsje in Banks Peninsula. Frans meets Engels, een charmant stadje met een mooie haven vanuit waar wij een heerlijke zeiltocht hebben gemaakt om dolfijnen, pinguins en zeehonden te zien. Dit hebben wij op Dirk z'n verjaardag gedaan. Ons lieve kleine Dirkie alweer 4 en klaar om naar school te gaan. Hij was al een week zenuwachtig en kon de nacht daarvoor niet slapen. We hadden de camper versierd, we hebben uit volle borst gezongen. Hij heeft z'n batman mobiel gekregen, die hij graag wilde en Erik had een extra grote stok voor hem gevonden en geslepen. Aangezien hij altijd met stokken thuiskomt heeft hij nu echt de stoerste, naar eigen zeggen. Het was een topdag, 1 om nooit meer te vergeten. We zijn 4 dagen blijven hangen in de Peninsula en hebben op verschillende plekken gestaan

Hamner Springs bezocht, welke onder andere bekend staat om z'n thermale baden. HIer hebben wij ook een dag in rond gehangen en hebben daarna volledig chill lekker ergens in het zonnetje op het terras gegeten, terwijl de kinderen in de speeltuin aan het spelen waren.

Om het rondje helemaal af te maken zijn we doorgereden naar de Marlborough streek, bekend om de lekkere wijnen, onze favoriete sauvignon blanc komt hiervandaan. Deze natuurlijk ook gretig gedronken.

Onze reis door Niew Zeeland hebben we perfect afgesloten met een bezoek aan Kaikoura, waar wij de meest lekkere kreeft hebben gegeten en de volgende dag walvissen hebben gezien. Wat te gek was dat. Bizar groot zijn deze beesten en zo indrukwekkend om te zien. Ze komen naar boven om 10 minuten uit te rusten en genoeg zuurstof tot zich te nemen en dan nemen ze een duik van 1000 meter diep. Waanzin!

Op maandag vlogen we naar Thailand, waar wij een kleine week met Caro en Werner op KO Samui hebben gezeten. Een heerlijke week in een heerlijk huis, met bed!! hoe fijn na 100 dagen in een camper. Het was super. Heerlijk gegeten, veel geslapen, aan het strand gehangen, gezwommen, kinderen fijn met elkaar spelen. Het was top.

En nu zijn we in Dubai bij Alexandra en Rein, waar wij wederom genieten van hun gastvrijheid, morgen is het voorbij. Het was geweldig. We nemen zoveel mooie herinneringen, verhalen, inspiratie, bijzondere vriendschappen en geluk mee. Het voelt dubbel om naar huis te gaan, we hebben zin om iedereen weer te zien, te beginnen met werken, Dirk naar school, verhuizen maar het voelt ook gek om dit echt af te sluiten. We zouden er bijna een traantje om kunnen laten, maar dat doen we niet...don't cry that it's over, smile that it happened!

Voor iedereen die twijfelt om dit te doen, doe doe doe. Je komt alleen maar rijker terug ( en nee niet in geld)

1. Nelleke:
    7 april 2016
    Echt zo mooi om te lezen en zeker inspirerend, maken al plannen ;). Nog gefeliciteerd met jullie ventje! Geniet van het thuis komen xx