Awesome

15 februari 2016 - Melbourne, Australië

Vanavond hebben we onze laatste avond in Australie, gek idee dat part one er al weer bijna op zit, maar wat hebben we het hier geweldig gehad, awesome zoals de Australiërs zeggen. De afgelopen 2 weken hebben we heel veel kilometers gemaakt. We zijn vanuit Byron Bay naar Jervis Bay gegaan met een overnachting in Port Macquarie. Het waren een paar regenachtige dagen, dus perfect om wat kilometers in de auto te zitten. Dirk en Juul vonden het ook prima. Ze hebben kinderverhaaltjes en kinderliedjes zitten luisteren, die wij op het einde ook helemaal mee konden zingen. We zijn tussendoor, wanneer de zon er even door kwam, gestopt voor een lunch langs het strand. Even Dirk en Juul uitlaten, er komt dan een energie vrij bij die kleintjes, alsof je 2 puppies uitlaat op het strand.

Jervis Bay is een mooie strandplaats, wij kwamen op zaterdag aan, toen de camping nog bomvol stond en op maandag toen wij weggingen, was de camping volledig leeg. Er zitten hier heel veel locals die de weekenden doorbrengen bij een mooie strandplaats en gelijk hebben ze, want het is er ook geweldig. Voor Jervis Bay, hadden we eigenlijk te weinig tijd, maar we wilden ongeveer 3 dagen hebben voor de Great Ocean Road, waar ik heel blij mee ben dan we die tijd ook genomen hebben. Op maandag zijn we met de zonsopgang vertrokken richting Melbourne. We hebben zo'n 900 km op 1 dag gereden, een prachtige route door Kangaroos valley. Een vallei, zoals je hem in sprookjes ziet. Ik bleef maar foto's maken vanuit de camper, maar je krijgt het er helaas nooit zo mooi op als dat het daadwerkelijk is. Gelukkkig zit het in ons hoofd. Tussendoor een paar keer gestopt om te lunchen langs de weg en elkaar af te wisselen. Het was een supergezellige dag met elkaar. Heel veel zitten praten, veel gefantaseerd over ons nieuwe huis, nieuwe baan, kortom ons nieuwe leven na deze reis en wederom kinderliedjes mee zitten zingen.

In Melbourne hebben we onze camper afgeleverd om hem op te laten lappen. Autootje gehuurd, een diarree kleurige Nissan pulsar, onze gouden race auto zoals Dirk hem noemde. Met deze gouden race auto zijn we naar de Great Ocean Road gereden, we waren achteraf blij dat we dit niet met de camper hebben gedaan, want het was velen malen relaxter met de auto en we konden fijn 2 nachten in een huisje slapen. De Great Ocean Road, was GREAT echt te gek, zulke ongelofelijk prachtige natuurverschijnselen. We hebben in de 2,5 dag die we daar hadden, alles gezien wat we wilden zien. Met alle chinezen erbij, zij hadden vakantie door Chinees nieuwjaar. vanaf nu staan de chinezen op nmr 1 met zacht rijden. Als we achter een chinees reden, reden we ong 30 km per uur. Nu hebben we vakantie en hebben we engelen geduld zou je zeggen, maar hier werden we toch een beetje geïrriteerd van. Erik wat meer dan ik :-)

We verbleven in Apollo Bay, wat een perfecte ligging had voor de tijd die we daar hadden, om alles te kunnen zien. Dirk en Juul werden hier wel een beetje kribbig van alle sightseeing en vroegen meerdere malen of we weer terug konden gaan naar ons huisje, omdat daar een speeltuin was. We hebben het gelaten voor wat het was, want we wilden alles zien. Dus liepen ze als 2 verveelde pubers iedere keer weer achter ons aan. Een ijsje in het vooruitzicht hield ze op de been.

Op de terugweg naar Melbourne hebben we nog een stop gemaakt voor een strandwandeling bij Bells Beach. Je kon hier goed de sporen zien van de bosbranden die een paar weken daarvoor hebben gewoed. Veel zwart geblakerde bomen en zwart as op het strand. Met een heerlijke take away lunch weer terug naar Melbourne, waar wij onze camper hebben opgehaald. Zo goed als nieuw, glimmend aan de buitenkant en behoorlijk vies van binnen hebben we hem ingeleverd en hebben wij onze borg weer terug. Schadevrij, hmmm :-)

Opgelucht verlieten wij het afleverpunt van de camperverhuur in de taxi naar ons huis. We hebben de afgelopen 4 nachten in een heerlijk huis via Airbnb gezeten in een leuke wijk.  Fijn om een eigen slaapkamer te hebben, na zoveel nachten met elkaar in 1 ruimte. Een fijne badkamer en een tuin met BBQ. We hebben meteen fietsen gehuurd en zijn er op uit gegaan. Wij vonden deze stad helemaal te gek met de vele diverse buurtjes die het biedt. Een stad met kinderen bezoeken is wel echt een ander verhaal dan met z'n 2en. Het begon enorm te kriebelen om overal naartoe te gaan in alle leuke boetiekjes en galerijen rond te struinen, maar dat is helaas niet te doen met 2 kleintjes, ik moest mij daar wel even overheen zetten, maar desalniettemin hebben we enorm genoten hier. We hebben super veel gefietst en zo de hele stad ongeveer gezien en beleefd. We zijn helemaal afgetraind na 3,5 dag heuvel op heuvel af fietsen. Heel veel parken, botanical gardens, strandjes, foodmarkten, streetart en de memorial shrin gezien. Nicole en Matthijs, vrienden uit Amsterdam, welke een jaar lang met hun 2 kinderen op reis zijn, hier 2 nachten op bezoek gehad. Wat super gezellig was tot in de late uurtjes in de tuin zitten bbqen met heel veel drank en leuke gesprekken. Fijn om even van elkaar te horen dat je tegen dezelfde dingen aanloopt met het reizen met kinderen.

Het is super leuk, maar soms wil je gewoon even met z'n 2en zijn en is het best heftig met 2 kleintjes die de hele dag iets van je willen. Dirk doet ongeveer de hele dag alsof hij een draak is, hij eet zelfs zoals een draak, dus gewoon met z'n mond van z'n bord en gaat grommen als je zegt dat hij daarmee op moet houden. Juul neemt ieder scheldwoord over dat wij gebruiken en we krijgen deze ook keihard om de oren als iets haar niet zint. Les voor ons, dat wij dus echt moeten opletten met wat wij zeggen.

Morgenochtend vroeg vliegen we naar New Zealand, we hebben zin in het nieuwe avontuur binnen ons avontuur en het wordt weer Awesome!